How are you?

Nenumaldomai artėjant 4-ajam fcbarcelona.lt gimtadieniui, gerai žinomame futbolo forume aptikau įdomią informaciją. Vienas “Juventus” fanas nepatingėjo paskaičiuoti, kokio dydžio bendruomenes turi lietuviškieji užsienio klubų sirgaliai “Facebook” socialiniame tinkle.

Tiesa, informacija šiek tiek pasenusi (2011 m. balandžio 14 dienos, žr. datą paveiksliuke), tačiau nuo to tik geriau. Kadangi tas sirgalius nepatingėjo įdėti kiekvieno puslapio linką, šiandien galima palyginti dalyvių statistiką.

Taigi, 2011 m. rugpjūčio 2 dieną mūsų buvo (skliausteliuose nurodytas augimas palyginus su balandžio 14 d. duomenimis):

  • MES, t.y., fcbarcelona.lt – 1283 (+244)
  • manchesterunited.lt – 692 (+52)
  • Chelsea – 808 (+197)
  • Liverpool – 532 (+40)
  • Juventus.lt – 380 (+56)
  • Madrido Real – 168 (+47)
  • FC Bayern – 72 (+6)
  • Arsenal – 126 (+76)
  • Milan – 26 (anksčiau nebuvo duomenų)

Didžiausias siurprizas – Madrido “Real” fanų pasyvumas. Kai kas šiame sakinyje greičiausiai vėl įžvelgtų kokį nors sąmokslą, tačiau šįkart remkimės tik skaičiais ir keliais akivaizdžiai matomais faktais, kuriuos turėtų suprasti net ir vidutiniais protiniais gebėjimais galintis pasigirti skaitytojas.

Taigi, atrodo, kad “Real”, subūręs galingą žvaigždžių armiją ir jos priešakyje turintis arogantiškąjį Jose “Porque” Mourinho, gerbėjų dėmesio stokoti neturėtų. Bet… Pirmiausia, šią komandą palaikantys lietuviai niekaip nesugeba sukurti internetinės svetainės ir apskritai į šią idėją žiūri skeptiškai (nors bandymų būta), antra – “Facebook” grupėje pateikiama tik sausa informacija, kurią galima ir taip nesunkiai rasti internete. Tiek kritikos “mylimiems” kaimynams. Jei rimtai, nuoširdžiai linkiu sėkmės virtualioje erdvėje.

Gana netikėtas atradimas – aktyvi ir gausi “Chelsea” bendruomenė, kuri, kaip rodo statistika, augo sparčiau nei “Manchester United” fanų grupė, nors pastaroji gali pasigirti išties neblogu tinklapiu. Kita vertus, “Chelsea” fanų grupėje “Facebooke” galima aptikti neeilinių “perliukų”. Štai grupės kūrėjas skelbia informaciją, kad už 15 litų parduodama vandenį praleidžianti “devėta” originali “Chelsea” gertuvė, “per kurios broką (!) varva vanduo”, neva originali nauja kepuraitė už 15 litų ir… RAUDONAI rašantis sulūžęs “Chelsea” tušinukas už 5 litus.

Sutikite, tokia “komercinė” informacija privers nusišypsoti net ir didžiausią surūgėlį ;))) Kita vertus, jei tai padeda didinti grupės lankomumą, kodėl ne… ;)

Labiau pasistengti galėtų Juventus.lt administratoriai. Italijos klubas nusipelno išties nemažai lietuvių simpatijų, tačiau veikiausiai lankomumui ir aktyvumui nemenką įtaką turi ne itin sėkmingas “senjoros” pasirodymas pastaraisiais metais.

Tas pats pasakytina ir apie Londono “Arsenal”, kurio bendruomenė eurofootball.lt forume yra gausi ir aktyvi, tačiau “Facebooke” aktyvumo trūksta.

“Liverpool” fanų pasyvumo priežastis, greičiausiai, panaši į “Juventus” ir “Arsenal” mixą – fanų yra, pergalių ir trofėjų – nėra. Likę tik ištikimiausi… Beje, kiek žinau, buvo bandymų sukurti ir “Liverpool” interneto svetainę, tačiau jie taip ir liko bandymais. Entuziazmas greitai išblėso.

Apie “Bayern” sirgalius verčiau patylėti. Paskutinis įrašas tinklapyje fcbayern.lt padarytas gegužės 15 dieną, o “Facebook” grupėje – gegužės 29 dieną. Jame autorius atsiprašo dėl svetainės veikimo sutrikimų. Ir basta. Daugiau – nė žodžio. Jokios komunikacijos, jokios papildomos informacijos. Visa tai dvigubai keista, nes “Facebook” grupėje “Bayern” sirgaliai prisistato štai kaip: “Fcbayern.lt – naujas ambicingų žmonių portalas, kurio tikslas yra suburti FC Bayern Munchen fanus į vieną vietą. Mes Jums siūlome pačias naujausias ir karščiausias naujienas bei diskusijas”. Per tiek laiko ir pačios karščiausios diskusijos spėtų “atvėsti” 257471687711 kartus… Gaila…

Lietuviškoji “Milan” grupė “Facebook” tinkle taip pat nedžiugina. Balandžio 19 dieną startavęs įrašų autorius per tą laiką spėjo padaryti kelis menkaverčius įrašus, įdėjo komandos aprangą ir vaizdo klipą. Viskas. Na, jei viskas, tai viskas.

APIE SAVE (fcbarcelona.lt). Nekalbėsiu. Tegu vertina, giria ir kritikuoja kiti – abejingi skaitytojai, neabejingi skaitytojai, hateriai, interneto troliai ir šiaip protingi žmonės.

Tegaliu pasakyti tik, kad per pastaruosius ketverius metus augam užtikrintai ir stabiliai, o visa reklama – iš lūpų į lūpas.

Naujasis sezonas nenumaldomai artėja. Tai, gal visi prabuskim?

Share
Portalo FCBARCELONA.LT įkūrėjas bei tekstų autorius. Kartais - įžūlus cinikas be kompromisų. Nes taip reikia. Tinklaraštis yra mano asmeninė saviraiškos erdvė, tad bet kokie skaitytojų kaltinimai subjektyvumu ir reikalavimai rašyti objektyviai buvo, yra ir bus ignoruojami.